Blog Widget by LinkWithin

"immerse your soul in love..."

22 Şubat 2010 Pazartesi | |


ah Thom Yorke sen insanları öldürmeye mi çalışıyorsun?! gerçekten bitmiş, hayata karşı sinirlenmiş bi haldeyken Coldplay ve Radiohead dinlenmemesi gerektiğini bilsem de bu adama dayanamıyorum. Hele ki Street Spirit 'e. nasıl sözler , nasıl bi müzik en önemlisi nasıl bi ses! kimse bu adamın varisi olamaz.




daha fazla söze gerek yok bence hele ki böyle bi klipten sonra. zaten şimdiye kadar depresyona girmediyseniz klipten sonra girebilirsiniz.



çeviri için tık tık.
ekşi sözlük yorumları için tık tık.

Street Spirit, Radiohead'in 95 yılında çıkardığı The Bends albümünün kapanış şarkısı. adını Fade Out diye görürseniz şaşırmayın. bahsedilen bu şarkının ta kendisidir.

"Street Spirit" en saf şarkımız, onu ben yazmadım. O kendisini yazdı. Biz sadece onun elçileri, biyolojik katalizörleriyiz. Şarkının özü benim için tam bir muamma ve birdaha hiç bu kadar ümitten yoksun bir şarkı sözü yazmam heralde. En hüzünlü şarkılarımızın bile içinde bir yerde bir maksat vardır. Street Spirit'in amacı yok. O sonunda ışık olmayan karanlık bir tünel. O, kendisini sadece melodinin sesinin tanımlayabildiği, çok acıtan tüm trajik hisleri temsil ediyor. Hepimizin şarkıyla başetmede bir yöntemleri var. Buna ayırma deniyor. Özellikle ben; duygusal radarımı bu şarkıdan ayırıyorum, yoksa çalamam. Yarılırım. Sahnede yığılıveririm. Sözlerinin anlaşılır bir anlamının olmamasının, birkaç mini-hikâyeden veya görüntüden oluşmasının sebebi budur. Müziğin ve şarkı sözlerinin birlikte oluşturduğu duygusal bütünlüğü ifade etmesi için müziğin içine imgeler yerleştirdim. "bir gün bunların hepsini hepten yutacaksın" derken anlatılan budur. Duygusal bütünlüğü kastettim, çünkü içimdeki duyguyu ifade ettirmedim. Parçalara ayrılırdım. Hayranlarımız şerkının kendilerini delip geçmesine izin vermekte benden daha cesur, ya da belki de ne dinlediklerini bilmiyorlar. Street Spirit'in, ne kadar uğraşılırsa uğraşılsın, son gülenin o olacağını bilerek kahrolası şeytanın gözlerinin içine bakmak hakkında olduğunu anlamıyorlar. Ve bu gerçek, ve doğru. İstisnasız her şartta son gülen şeytan olacak, ve bunun hakkında fazla düşünürsem çatlarım. Bu şarkıyla duygusal olarak başa çıkabilen hayranlarımızın olduğuna inanamıyorum. Şarkının ne hakkında olduğunu bilmediklerime kani olmamın sebebi budur. Bundan dolayı onu konserlerin sonuna doğru çalıyoruz. Şarkı beni deliyor, ve sarsıyor, ve her çalışımda çok kötü acıtıyor. Anlamına inat, tezahürat eden ve gülüşen binlerce insana bakmak, tıpkı köpeğinizi terk edecekken köpeğin kuyruğunu sallayarak duruşu gibi. Buna benziyor ve bu kalbimi kırıyor. Keşke şarkı bizi katalizör olarak seçmeseydi, ben onu istemiyorum. Çok şey istiyor. O şarkıyı ben yazmadım."
bu sözlerin hepsi Thom Yorke ' a ait. ne desem ne yazsam boş heralde bu laflardan sonra. en iyisi mi siz kendinizi benim kadar kaptırmayın şarkıya. nasıl olucak bilmiyorum ama. iyi dinlemeler.



0 yorum: