Blog Widget by LinkWithin

"it's a new down it's a new day it's a new life for me"

31 Ağustos 2009 Pazartesi | |


Muse yazmaya başlarsam kendimi durduramayacağımı biliyodum.ama bu şarkının size de pozitif enerji vereceğini düşündüğümden yazmalıyım dedim.zaten Muse sevmiyosanız bile farklı versiyonları da mevcut.Feeling Good aslında Nina Simone'a ait.Muse ve Michael Buble'da coverlamış.ve benim gibi bi Muse delisine sorarsanız hangisi daha güzel diye Muse derim.ama jazz, blues seviyorum derseniz Nina Simone ve Michael Buble seçimi size kalmış.

Feeling Good 'a Muse'un 2001 'de çıkan 2.albümleri Origin Of Symmetry' de rastlıyoruz.bi iddaya göre bu şarkı Matt'in annesinin en sevdiği şarkıymış o yüzden coverlamışlar.ama iyiki de coverlamışlar.hele bu şarkıyı o ses tonuyla sakin sakin söyleyişi sizin de tüylerinizi ürpertmiyo mu?


Michael Buble tarz olarak pop-jazz sanatçısı.75 Kanada doğumlu aslen İtalyan ki bunu yakışıklılğından da çıkartabiliriz kanımca.onun da insana huzur veren bi sesi tonu var.şarkıyı o da muhteşem söylemiş 2005'te çıkan Its Time albümünde ama Muse bağımlısı bi insana napsa yaranamaz tabii.


asıl gelelim Nina Simone'a.ilk onun sesinden duyduk bu güzelim şarkıyı.ve bayıldık.o zenci gırtlağı zaten tapılası.Nina Simone 1933 doğumlu amerikalı.malesef 2003'te aramızdan ayrıldı.Feeling Good'u ise 1965'te I Put a Spell on You albümünde söylemiş.jazz severler için çok güzel bi şarkı olmuş.
sözler kim söylerse söylesin mükemmel zaten.hayata açılan yeni bi sayfa için yazılmış.sözlere burdan çevirisine de burdan ulaşabilirsiniz.ekşi sözlükte de herkes sevdiğinden yana doğal olarak.ama tartışılan şarının güzel olup olmaması değil kim tarafından güzel söylendiği.ekşi için de buraya tıklamanız yeterli. muse'un şahane klibi için buraya , michael buble'ın eğlenceli klibi için de buraya birer tık alıyim.
inanıyorum ki üçünden biri size hitap edicek ve şarkıyı benim kadar seviceksiniz.iyi dinlemeler.

12 yorum:

Kadir dedi ki...

sinema dergilerinde sound track kritiklerini okumaktan ileri gidememiştim. ilk defa bir müzik bloguyla karşılaştım ve yazıların 'bir şarkı daha nasıl açıklanabilir ki'den daha fazla.. değerlendirmelerin çok profesyonel... nerdeyse her gün bir tıkla değişik ritm ve tonlar dinliyorum kulağımın pasını alıyor, öyle derler di mi :) bu arada bnm seçimim Michael Buble ve Nina Simone sanırım bu şarkıları da indiricem =)

P* dedi ki...

kadir söylediklerinle beni mest ettin resmen.yorumun ancak bu kadar mutlu edebilirdi.her gün farklı şeyler yazmaya çalışıyorum ki herkese hitap edebileyim diye.
benim için Muse ne söylese dinlerim o derece ama Michael Buble da çok güzel söylemiş.

Kadir dedi ki...

güzel beste ve şarkılar paylaşıyorsun ve çok güzel bir şekilde bilgilendiriyorsun.. farklı şeyler demişken belki bizim bestelerden de koyarsın :p

P* dedi ki...

internete düştüyse neden olmasın:D

Kadir dedi ki...

internete düştü mü demişken, şampiyon olduğumuz sene 'Çıldırın' parçası gündeme geldi ve müzik kanallarına şerefimize klip şeklinde oynatılmaya başlanmıştı. klipte kendimi bi an görünce çok heyecanlanmıştım :D

P* dedi ki...

aa ciddi misin?ne güzel darısı başıma.amin:D

Kadir dedi ki...

ciddiyim. Maç sonunda konser vardı, Kenan Doğulu'yu dinledikten sonra çıkmıştık. GS Store önünde dev bir ateş yakmışlardı biz de etrafında eğleniyorduk. Tam o zaman kameralara gülümsemişiz :D:p evet şampiyonluk maçlarına mutlaka gel eheh :)

P* dedi ki...

bu sene gidicem.çok kararlıyım.

Kadir dedi ki...

bu sene şampiyonluğumuz garanti yani :))

P* dedi ki...

bence öyle.:)

BilgiBankan dedi ki...

Bak senin blogunu bloguna değer verdiğin için okuyorum :) Yoksa müzikten anlamam ama bunların parçaları güzelmiş :D

P* dedi ki...

@bilgibankan
teşekkür ederim ama takip edersen her müzik zevkine uygun yazmaya çalışıcam eminim aralarından bikaçını sen de seviceksin:)