Blog Widget by LinkWithin

don't you want somebody to love

8 Eylül 2009 Salı | |



bugün Kadir'in benden istediği bi şarkıyı yazıcam sizlere.kendisi çok seviyo anladığım kadarıyla benim de sizle paylaşmamı istedi ki ben de şarkıya bayılmış bulunuyorum.özellikle Jim Carrey versiyonuna.uzun lafın kısası Jefferson Airplane yani Grace Slick yorumuyla Somebody To Love' a bakalım.

şarkı bi kere o kadar sevimli ki dinlerken mutlu olmamanız,ritim tutmamanız imkansız.Grace Slick'in o harika sesi zaten kulaklarınıza bayram ettiriyo.hele ki rock'n roll 'u sevenler için birebir bi şarkı.şarkıda gitarların önemi de yadsınamıycak seviyede zaten.Jefferson Airplane farkı diye bağırıyo şarkı.
Jefferson Airplane 1960'ların sonunda San Francisco'da kurulan ilk psychedelic rock topluluğu.ilk albümde vokalde Signe Anderson yer almış, sonra gruptan ayrılmıştır.daha sonra yerine Grace Slick geçmiş ve grup altın çağlarını yaşamıştır.Somebody To Love ve White Rabbit en sevilen şarkıları olmuştur.bu şarkıları da Grace Slick'in kardeşi Darby Slick yazmıştır.Rolling Stone dergisine göre Somebody To Love tüm zamanların en iyi 500 şarkısından 274.sü.
Jefferson Airplane 'de sürekli bi değişim yaşandığı için sadece bu şarkı zamanındaki grup elemanlarını söylemem gerekirse, vokalde Grace Slick,baş gitarist Jorma Kaukonen, ritim gitarda Paul Kantner, basta Jack Casady, davulda Spencer Dryden ve tamborinde yani tefte Marty Balin var.


gelelim Jim Carrey versiyonuna.The Cable Guy'ı izleyenler bilir.orda karaoke sahnesinde Jim Carrey bu şarkıyı söylemektedir.adam napsa komik zaten.mimikleri yeter bi kere.bi de bu şarkıyı öyle güzel, öyle eğlenceli söylemiş ki tadından yenmiyo açıkçası.dayanamadım filmden o görüntüyü buldum videosunu da buraya koydum.sözleri biraz değiştirmiş ama olsun çok güzel olmuş.
bi de Boggie Pimps coverını yapmış bu şarkının bence çok başarısız.ama klibi çok enteresan.hem komik hem de fazlasıyla seksi.izlemek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.
çevirisi mevcut değil malesef ama sözlerini anlayabileceğinizi düşünüyorum. sözleri için buraya aliyim sizi.ekşi sözlük yorumlarına da burdan bakabilirsiniz.
arada bi böyle klasikleri yazmak iyi geldi bana.umarım size de dinlerken iyi gelir.iyi dinlemeler.

-bu arada siz de eğer benden çok seviğiniz bi şarkıyı yazmamı isterseniz yanda mail adresim var oraya mail atmanız yeterli.-

7 yorum:

UndefinabLe© dedi ki...

Hasta şarkıdır, sevilir! ;)

-D-

Kadir dedi ki...

aa çok teşekkür ederim :)) yorumun da harika yine.. Jim Carrey'nin videosunu tekar izlemek de gülümsetti beni =) mp3 playerımda bu şarkıdan 2 tane vardı hem Airplane hem de Carrey hehe :) bu arada muhteşem Coen Kardeşlerin yeni komedi filmi A Serious Man filminin fragmanında da kullanılmış bu şarkı. fragmanın sonunda çok iyi gitmiş izle istersen.. ;)
http://www.vidivodo.com/304387/a-serious-man

P* dedi ki...

@UndefinabLe©
sevilmez mi ya=)

@KADİR SEVİN
çok güzel olmuş fragmanda bence.:)

Haspam işte! dedi ki...

Ben de sana, Yö grubunu şiddetle tavsiye ediyorum, çok güzel gerçekten.Finli bir grup, eğer bulamazsan, atabilirim. :)

Haspam işte! dedi ki...

Özellikle Joutsenlaulu şarkısı favorimdir.Baya albümü olduğu için, onu özellikle dinlemelisin. :)

P* dedi ki...

@Haspam İşte!
canım çok beğendim şarkıyı.yakın bi gelecekte buraya yazmalıyım kesinlikle.ama önce Yö grubunu biraz araştırıyim=)

Haspam işte! dedi ki...

Oo çok sevindim beğendiğine! :9 eyoo, zaten dinletip de çevremde beğenmeyen bulamadım.Ama bilgi bulmak zor oluyor, genelde fince, ingilizce bilgi bile az maalesef.