Blog Widget by LinkWithin

"sweet dreams are made of this.."

21 Eylül 2009 Pazartesi | |




sabah güzel bi rüyadan kalkmanın vermiş olduğu mutlukla evde ağzı kulaklarında geziyorum. başladım Sweet Dreams 'i söylemeye. hayır biliyorum sözlerin hiç alakası yok ama dream olayı heralde ben de şarkıyı çağrıştırdı. sonra dedim yaz gitsin bu şahane şarkıyı.



bu şarkı aslında Eurythmics 'in fakat Marilyn Manson öyle bi coverlamıştır ki tadından yenmez. şarkının iki hali de mükemmel ama bana sorarsanız Marily Manson yorumunu tercih ederim. bi kere şarkının sözleri o kadar güzel ki hani kim yorumlasa gider gibi. aslında gitmez de işte insana böyle düşündürtebiliyo.
Sweet Dreams İngiliz müzik ikilisi Eurythmics 'in 21 Ocak 1983'te çıkan ikinci albümlerinden. bu İngiliz ikilisi David Stewart ve Annie Lennox. birbirlerinin eski sevgili olmalarının avantajını müzikte de kullandılar ve 1980'de Londra'da Eurytmics 'i kurdular. ilk albümleri In The Garden iyi bi satış grafiği yakalayamadı. bu arada özel hayatlarındaki birlikteliği bitiren ikili Love Is A Stranger parçasıyla listelere girdi, Sweet Dreams ile de İngiliz Listelerinde zirveyi kıl payı kaçırsa da Amerikan listelerinde zirveye oturmayı bildi.
Brian Hugh Warner yani bizim bildiğimiz adıyla Marilyn Manson 1969 Ohio doğumlu. Sweat Dreams Marilyn Manson'un kısa albümü Smells Like Children' dan. bu parça ve çekmiş olduğu klip Marilyn Manson'un dünya çapında tanınmasını sağlamıştır.

ne diyelim Marilyn Manson 'un kendi tarzı. e bu tarz zaten onun ünlü olmasını sağladı.

sözleri, çevirisi ve ekşi sözlük yorumları için üstlerine tıklamanız yeterli.

bu inanılmaz bi şey bence. birkaç gün önce liseden bi hocam(!) facebookta paylaşmış. Haluk Bilginer gerçekten her anlamıyla mükemmel bi sanatçı ve o kadar güzel söylemiş ki bu şarkıyı ağzım bi karış açık izledim. biz bunun kareokesini yapmaya çalışırken "Who am i to disagree ?" kısmını bi kere falan maksimum düzgün söyledik yani o kadar kolay değil bu şarkıyı söylemek o yüzden takdire şayan bi performans.kesinlikle izlemelisiniz.
çok konuştum bugün ama dayanamadım. bu kadar güzel bi şarkıyı her yönüyle ele almak istedim. umarım dinlerken siz de zevk alırsınız en azından bi versiyonundan.iyi dinlemeler.


5 yorum:

Unknown dedi ki...

şarkının manson yorumu, The House on the haunted hill'de 99'da ve Gamer'da 09'da kullanıldı...

dediğin gibi iki versiyonu da harika...

P* dedi ki...

the house on the haunted hill 'de kullanıldığını biliyodum hatta yazıcaktım da atlamışım. ama diğerlerini bilmiyodum söylediğin iyi oldu =)

Stil Direktoru dedi ki...

Poseidon aynen bende facede gördüm ve bittim

P* dedi ki...

bitilmiycek gibi değil ki. ne olabilir ki diye tıkladım sonra resmen bayıldım.

Adsız dedi ki...

buraya bayıldım resmen. :)