Blog Widget by LinkWithin

"if you never try, you 'll never know ..."

27 Eylül 2009 Pazar | |



Can Dündar'ın yazısını okuyorum sabah. kendimce tavır almıştım ona aslında okuymucaktım şu botta yakalanma mevzusundan sonra bananeyse. -evet fazla duygusal yaklaşımlar- neyse efendim ama dayanamadım bugün. çünkü gitmiş İngiltere 'de, Wembley 'de Coldplay'in konserini izlemiş bi de üstüne yazı yazmış. çok kıskandım velhasıl ben de Coldplay yazıcam dedim.
bi de şöyle bi olay var bu aralar The O.C. ye yeniden sarmış bulunuyorum. bi arkadaşım uzun bi zaman önce çekip vermişti ilk iki sezonunu. dün bitirdim 2. sezonu. ve sezon sonuna Fix You bu kadar cuk diye oturur. yukardan bi işaret var diye düşündüm Coldplay yazmalısın artık diye.
aslında en sevdiğim Coldplay şarkısı dersem yalan söylemiş olurum ama ilk 5 tedir. ki The O.C. deki o sahneden sonra yerini daha da sağlamlaştırmıştır benim gönlümde. sizler için de o sahneyi koyuyorum buraya.


Chris Martin Fix You 'yu Gwyneth Paltrow 'un babası öldüğünde yazmış. aslında bence Apple Martin 'i -kendisi Gwyneth Paltrow 'la olan kızları- düşünerek yazmış. ne olursa olsun iyi ki yapmış bu şarkıyı. onlar ne kadar güzel sözlerdir öyle. "when you get what you want but not what you need" ya da "when you lose something you can't replace" sözleriyle üzerinize ağır bi hüzün çöktürürken hatta "colud it be worse?" le bu hüzünü iyice tetiklerken şarkının sonunda "i will try to fix you" diyerek az da olsa umut vermiyo mu size de? tamam bence de hüzünlüyken dinlenildiğinde insanı yıkıyo falan ama gene de bi umut var. gene de olabilir diyosunuz. bu bayıldığım sözleri buraya koymalıyım diye düşünüyorum. evet koyuyorum. =)



çevirisi için de üstüne tıktık.
Coldplay öyle aman aman geçmişi olan bi grup değil yaklaşık 10 yıldır bu piyasadalar ama bence yerleri çok sağlam.
1996 da University Collage London 'da tanışan Chris Martin - gitar, piyano, vokal- ve Jonny Buckland -gitar- gruplarının ismini Pectoralz koyarlar. ertesi yıl Guy Berryman 'ın - bass gitar- kadroya dahil olmasıyla adları Starfish olarak değişir. son olarak Will Champion -davul- katılmasıyla Coldplay adını benimserler. Coldplay aslında alternatif rock müziği grubu ancak 2005te yayınladıkları Fix You 'nun da içinde bulunduğu 3. albümleri X&Y da ilk kez tarzında elektronik müzik türünden de özellikleri yansıttı.
şöyle de bi dipnot veriyim size X&Y 8.3 milyon satarak 2005 yılında en çok satılan albüm oldu. hakkıdır.
ekşi sözlük yorumları için üstüne tıklayalım.
klipte de Chris Martin 'i müziğin temposuyla önce yürürken sonra da koşarken görüyoruz. en son sahnede stadyumdaki insanların hep bir ağızdan şarkıyı söylemesini görüyoruz. benim tüylerim ürperdi. sizce de çok güzel düşünülmüş bi fikir değil midir? bakın izleyelim siz de bana hak vericeksiniz.


umarım benim kadar seven herkes Coldplay 'i bi gün canlı izleme şansına sahip olur. ve
"lights will guide you home
and ignite your bones
and i will try to fix you."
der giderim. iyi dinlemeler.


1 yorum:

Aicha! dedi ki...

Bütün şarkılarını severek dinlerim ama Fix you'nun yeri bende ayrıdır. Sözleri ve müziğiyle benimm uyuz ruh halime tam uyuyor sanırım :)

Viva La Vida , The Scientist ve tabiki de Clocks favorilerim arasında :)