Blog Widget by LinkWithin

Love Song

7 Eylül 2009 Pazartesi | |


aşk üzerine milyon tane şarkı yapılmıştır bugüne kadar ama hiçbiri -evet bu kadar net konuşuyorum.- The Cure'un Love Song' unda ki tadı vermemiştir bana.dinledikçe dinleyesi gelir insanın.hele de aşıksa.insanın sevdiceğine söyleyebileceği en güzel sözleri barındırmıyo mu bu şarkı?
zaten The Cure'u bilmeyen, dinlemeyen insanlar da bilir bu şarkıyı.Cure klasiğidir diyebiliriz.ama sevimli bi şarkıdır sözleriyle.müziğiyle her ne kadar depresif gelse de.ha depresif dedimse de laf etmek haddime değil mükemmel bi besteye sahip.ve ben de bayılırım bu mükemmel besteye.hele enstrümanların girişi , özellikle şarkının başında muhteşemdir.

Tori Amos durur mu hiç, gelmiş bu şarkıya da elini atmış.ama yapmasaymış keşke dedirtiyo bana.The Cure söylerken insan hissediyor ama Tori Amos için aynı şeyi söyliyemiycem.ben ki piyano delisiyim, bu şarkı piyanoyla ve Robert Smith'in sesiyle şahane olabilir diye düşünmüşümdür hep, ama Tori Amos yorumu
olmamış.bu şahsi fikrimdir siz beğenebilirsiniz, zevk meselesi.o yüzden buraya da koyuyorum sizin için.


bir de 50 First Date Türkçesiyle 50 İlk Öpücükte duymuşsunuzdur bu şarkıyı fakat 311 yorumuyla.bu coverı olmuştur bence başarılıdır fazlasıyla ama şarkının aslı The Cure derim hep.311 hakkında küçük bi bilgi vermem gerekirse 1988'de Amerika 'da kurulmuş alternatif rock, hip hop , ska, funk tarzlarında müzik yapan bi grup.
The Cure 'a gelicek olursak 70lerin sonunda kurulmuş asıl ününü 80lerin başına kazanmıştır.ününü kazanmasında solist Robert Smith'in melakonlik şarkı sözleri, şahane sesinin yanında kırmızı ruju, dağınık saçları, siyah göz makyajının da önemini yadsıyamayız.aslında İngiliz alternatif rock grubudur ama giyim kuşamdan dolayı gotik rock damgası yememişte değillerdir.Love Song'ta 1989'da çıkardıkları Disintegration albümünden. Disintegration uzun süre İngiltere ve Amerika listelerinde kalmayı başarmış çok hoş bi albüm.
beni benden alan sözler için buraya, çevirisi için de buraya alıyim sizi.ekşi sözlükte de bakıyim diyenler, burayı tıklayalım.enteresan klibi içinde buraya tıklayalım.
şarkıdan keyif alacağınız kesin.ama kimin yorumuyla olur onu bilemem.iyi dinlemeler.

2 yorum:

Leah dedi ki...

Kesinlikle The Cure'u tek geçiyoru.

P* dedi ki...

bu şarkı için ben de.=)